Ako zarobiť reklamou na blogu alebo vlastnom webe (1.)

Veľa ľudí si predstavuje, že internet je neobmedzenou studnicou zárobkov bez námahy. Avšak ani zďaleka to nie je pravda. Ak chcete na internete zarábať pravidelne a dlhodobo, musíte skutočne pracovať. Jednou z možností takéhoto zárobku je reklama na internete. Povieme si, ako na to.

Uptrend stacks coins,on the financial stock charts as backgrou

Aké podmienky musíte splniť?

Ak chcete na svojom blogu či webe umiestniť reklamu a čosi na nej aj zarobiť, je potrebné splniť určité podmienky. V prvom rade je nutné tvoriť obsah. Nie však hocijaký. Téma Vášho blogu, či webu totiž musí zaujať. Musíte byť takpovediac čítaný. Je predsa logické, že ak Váš web nikto nebude navštevovať a čítať príspevky, nikto si nepozrie ani zobrazenú reklamu.

Skúste si teda zvoliť tému, ktorej rozumiete, vyznáte sa v nej a baví Vás. V takomto prípade nebudete mať problém pravidelne na blog prispievať. A pravidelné príspevky sú ďalšou podmienkou úspechu. Ak totiž pridáte post raz za mesiac, veľa fanúšikov si asi nezískate… Uznajte predsa. Ak na svoj blog nechodíte ani Vy, čo by tam asi robili návštevníci?

Tretím pravidlom je kvalita príspevkov. Píšte k veci! Poskytujte relevantné informácie. Hovorte pravdu. Nevyjadrujte sa hanlivo a nikoho neurážajte. Píšte spisovne a zrozumiteľne. A takto by sa dalo pokračovať…

Ak sa Vám teda podarí nájsť tému, v ktorej ste dobrý a získať pravidelných čitateľov (v dostatočnom množstve), je Váš web pripravený na reklamu.

Druhy reklamy na blogu a webe

Aká internetová reklama sa teda na webe objavuje najčastejšie?

  • Bannerová reklama

Jedná sa o obdĺžnikový prúžok umiestnený v bočných okrajoch stránky. Bannerová reklama môže byť často aj interaktívna a nabádať spotrebiteľa ku „kliku“, či vyplneniu dotazníka a pod. Prebytok bannerovej reklamy však môže spôsobiť tzv. bannerovú slepotu. To znamená, že ľudia budú bannery jednoducho ignorovať. Netreba to s nimi teda preháňať.

  • Kontextová reklama

Jedná sa o textové reklamné prúžky, ktoré jednoducho umiestnite medzi jednotlivé články, či priamo do textu. Ak na tento text ukáže kurzor myši, zobrazí sa detail reklamy. Významnejší inzerenti budú sledovať množstvo „akcie“, ktorú kontextová reklama na Vašom webe prinesie. Ak bude jej výsledkom klik a následný nákup, zarobíte.

  • Recenzie na produkty

Tematicky zameraný blog možno využiť i na písanie recenzií. Ak napríklad veľa čítate, o svoje dojmy z kníh sa podeľte. Ak Vás ľudia budú sledovať a recenzie si obľúbia, iste sa nájde firma, ktorá Vám za ne rada zaplatí. Najmä ak ju spomeniete ako predajcu recenzovanej knihy.

Týmto sme však možnosti reklamy na blogu alebo webe zďaleka nevyčerpali. O ďalších si povieme v inom článku.

 

FOTO: sergey_p / Dollar Photo Club

Pridaj komentár